مسئول ارشد حشدالشعبی عراق:

دخالت ترکیه در عراق مغایر با قوانین بین المللی است

دخالت ترکیه در عراق مغایر با قوانین بین المللی است

«کریم النوری» از مسئولان ارشد «حشدالشعبی» عراق دخالت آنکارا در این کشور را مغایر با قوانین بین المللی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «کریم النوری» از رهبران ارشد «حشدالشعبی» (نیروهای مردمی) عراق با بیان اینکه دخالت ترکیه در عراق مغایر با قوانین بین المللی است، گفت: ما به سخنان اردوغان اهمیتی نمی دهیم چرا که وی همچون سلطان جدید عثمانی رفتار می کند.

النوری در گفتگو با شبکه المیادین در واکنش به اجازه پارلمان ترکیه به ارتش این کشور برای ادامه عملیات نظامی در خارج از مرزها، از تمام تلاش های بین المللی برای ایستادن در کنار عراق استقبال کرده و در عین حال تصریح کرد: اما اینکه تعیین ساعت صفر و اتخاذ تصمیمات به دست اردوغان باشد مخالفت با قوانین بین المللی است.

وی با اعلام اینکه تعیین ساعت صفر آزادی موصل در اختیار «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق است، افزود: امیدواریم اردوغان در محاسبات خود تجدیدنظر کند چرا که اگر نگرانی هایی در خصوص داعش یا پ.ک.ک دارد باید در مرزهای خود تشکیل نیرو دهد اما اینکه ساعت صفر آزادی موصل را تعیین کند غیرقابل قبول است.

النوری با تصریح به اینکه «موصل جزو عراق است و ما در خصوص آزادی آن تصمیم می گیریم»، ادامه داد: تمام مولفه های عراق در آزادی موصل شرکت خواهند کرد و اردوغان نمی تواند این امر را تعیین کند.

وی با تاکید بر اینکه «دخالت ترکیه در عراق اشغالگری است»، گفت: ما حضور ترکیه در عراق را همانند حضور داعش می دانیم.

النوری افزود: ما خواهان آزادی موصل و حفظ وحدت اداری آن هستیم و هرکس که مدعی حمایت از ترکمان ها در این منطقه شده و خود را قیم آنها قرار داده است، کاملا مردود است. ترکمان ها جزو مردم عراق هستند و به کسی اجازه نمی دهیم دراین خصوص دخالت کند چرا که این امر موجب قانونی شدن دخالت دیگر کشورها درعراق است و ما نمی خواهیم عراق صحنه دخالت های بین المللی واقع شود.

وی در پایان گفت: ما اصالت عربی موصل را حفظ خواهیم کرد و بدون دخالت احدی از تمام مولفه های عراق حمایت می کنیم.

کد خبر 3785549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha